Welcome to the Official Distorted Force Site


Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Curves of Sidereal Cosmos review METALBROTHERS.ES


DISTORTED FORCE – Curves of Sidereal Cosmos (2018)

by Pescaíto Jr

Grecia
Metal Progresivo




1. Barrows of Doom
2. Dreamworld’s Forest
3. Curves of Sidereal Cosmos
4. Tumulus
5. Raven

.

.

Thanos Pallides – Bajo
Markos Diamantopoulos – Batería
Nick Hatjigogos – Guitarra
Nikos Felekis – Guitarra
Marios Ioannides – Teclado
Spiros Emmanouilidis – Cantante

Distorted Force es un proyecto musical que nace en el 2008 en Tesalónica y en sus primeros tiempos eran una banda de metal clásico que se dedicaba a hacer versiones de Iron Maiden, Metallica y Iced Earth. En el 2010 empiezan a componer sus temas propios y lanzan al mercado su primer ep de título homónimo, un año después editan su segundo tema “A Dead Man’s Dream” con influencias de Porcupine Tree y Anathema.

En el 2012 cambian varios miembros de la formación y graban su tercer ep “Depersonalization” y a partir de este ep dejan de ser una banda instrumental y empiezan a introducir estribillos cantados a sus temas.

Este es el tercer larga duración de la banda que cuenta con colaboraciones sobre todo en las voces. No es el típico metal progresivo que emula a Symphony X, va más lejos.

Barrows of Doom es un corte muy complejo de digerir. Busca recrear una atmósfera típica de la Bay Area en los pasajes lentos del tema, fallan las voces en todo momento, ni la voz gutural ni la voz limpia son destacables, tampoco los estribillos les llevan a ninguna parte. El riff cargado de groove que está presente durante todo el tema no se escucha con nitidez, lo mejor son los cambios de ritmo donde se pasan a un Power/Thrash tirando a técnico que puede recordar a los Powermad.

Dreamworld’s Forest quiere mezclar Power Metal, Sinfónico y Power/Thrash y a esa mezcla ellos le llaman metal progresivo que de progresivo tiene más bien poco. En cuanto a la labor de los teclados, pues es más ambiental que otra cosa, no aporta nada, me recuerda al sonido típico de los Virgin Steele y se nota también mucho los orígenes de esta banda porque ese sonido de los Iced Earth sigue todavía latente en su música.

No tienen feeling compositivo alguno pese a las buenas maneras que muestran sobre todo en los solos de guitarra, el hecho más destacable del tema Curves of Sidereal Cosmos.

Hay muchos pasajes acústicos y atmosféricos a golpe de teclado. Ahí está el sentir heleno en sus composiciones, todas las bandas griegas tienen ese sonido acústico, melódico que roza lo épico en sus composiciones, lo llevan en el ADN y es otra de las características de esta banda.

Son una banda de Power/Thrash en el fondo con cierta técnica como demuestran en Tumulus. Les falta gancho, el gran problema es la combinación de voces que son casi habladas con voz gutural sin ninguna fuerza. Al final te tienes que centrar en el trabajo del bajista y del guitarrista como solista para extraerle jugo a este álbum, porque es lo más destacable.

Finaliza el trabajo con Raven, al igual que en los anteriores temas, todos son temas de larga duración, el álbum pese a solo contener cinco temas tiene una duración de 50 minutos, por ejemplo, este último tema tiene una duración de 20 minutos y se hace excesivamente largo y sin ningún gancho.

Unen bien las diferentes partes de los temas, pero la parte de los estribillos lastra por completo el resultado final y la falta de garra en la composición, se agradece que sean una banda completamente diferente pero aún así ciertamente irregular.

Feeling: 1/5
Originalidad: 4/5
Técnica: 3/5
Producción: 2/5

Puntuación: 5,5/10

 

DISTORTED FORCE - Curves of Sidereal Cosmos (2018)

by Pescaíto Jr

Greece

Progressive Metal

distorted force 11. Barrows of Doom

2. Dreamworld's Forest

3. Curves of Sidereal Cosmos

4. Tumulus

5. Raven


Thanos Pallides - Bass

Markos Diamantopoulos - Battery

Nick Hatjigogos - Guitar

Nikos Felekis - Guitar

Marios Ioannides - Keyboard

Spiros Emmanouilidis - Singer

Distorted Force is a musical project that was born in 2008 in Thessaloniki and in its early days were a classic metal band that was dedicated to making versions of Iron Maiden, Metallica and Iced Earth. In 2010 they began to compose their own songs and released their first ep with the same title, a year later they released their second song "A Dead Man's Dream" with influences from Porcupine Tree and Anathema.

In 2012 they change several members of the band and record their third ep "Depersonalization" and from this ep they stop being an instrumental band and begin to introduce sung refrains to their songs.

This is the third long duration of the band that has collaborations especially in the voices. It is not the typical progressive metal that emulates Symphony X, it goes further.

Barrows of Doom is a very complex cut to digest. It seeks to recreate a typical atmosphere of the Bay Area in the slow passages of the subject, the voices fail at all times, neither the guttural voice nor the clean voice are remarkable, nor the refrains take them anywhere. The loaded riff of groove that is present throughout the whole song is not heard clearly, the best are the changes of rhythm where you pass a Power / Thrash shooting technician that can remember the Powermad.

Dreamworld's Forest wants to mix Power Metal, Symphonic and Power / Thrash and to that mix they call it progressive metal that of progressive has rather little. As for the work of the keyboards, it is more environmental than anything else, it does not contribute anything, it reminds me of the typical sound of the Virgin Steele and it is also very noticeable the origins of this band because that sound of the Iced Earth is still latent in his music.

They do not have any compositional feeling despite the good manners they show especially in guitar solos, the most remarkable fact of the Curves of Sidereal Cosmos theme.

There are many acoustic and atmospheric passages at the touch of a keyboard. There is the feel of Hellenic in their compositions, all the Greek bands have that acoustic, melodic sound that rubs the epic in their compositions, they carry it in the DNA and is another of the characteristics of this band.

They are a Power / Thrash band in the background with some technique as shown in Tumulus. They lack hook, the big problem is the combination of voices that are almost spoken with a guttural voice without any force. In the end you have to focus on the work of the bass player and guitarist as a soloist to extract juice from this album, because it is the most remarkable.

Ends the work with Raven, as in the previous issues, all are long-term issues, the album despite only containing five songs has a duration of 50 minutes, for example, this last theme lasts 20 minutes and is It is excessively long and without any hook.

They join well the different parts of the songs, but the part of the choruses completely weighs the final result and the lack of claw in the composition, it is appreciated that they are a completely different band but still certainly irregular.

Feeling: 1/5

Originality: 4/5

Technique: 3/5

Production: 2/5

Score: 5.5 / 10

 

 

http://metalbrothers.es/criticas/criticas-internacionales/distorted-force-curves-of-sidereal-cosmos-2018/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου